Autor |
Wiadomość |
Pancerka |
Wysłany: Pon 20:15, 04 Lut 2008 Temat postu: |
|
To wszystko wyda się jeszcze bardziej kuriozalne, kiedy dodamy, że pod ciężarem Koenigstigera zawalały się mosty - większość mostów nie była bowiem w stanie udżwignąć owego monstrum. |
|
|
Maniak |
Wysłany: Czw 10:23, 13 Gru 2007 Temat postu: |
|
To prawda, lecz Niemcy nigdy nie zrozumieli przewagi ilości nad jakością. Byli zafascynowani wizją niezniszczalnej "pancernej pięści". |
|
|
stelios |
Wysłany: Wto 12:13, 11 Gru 2007 Temat postu: |
|
Czołg potężny, ale nie potrzebny. Zamiast produkować kolejne "monstrum" Niemcy mogli się skupić na Panzer IV |
|
|
Drogba |
Wysłany: Pią 17:09, 07 Gru 2007 Temat postu: |
|
Tygrys był do duszy, często się psuł. Awarie układu jezdnego i silnika były na porządku dziennym. |
|
|
Maniak |
Wysłany: Czw 12:15, 15 Lis 2007 Temat postu: |
|
No nie do końca... Brak paliwa może wynikać z braków w zaopatrzeniu jednostki. Często jest to wina gospodarki całego kraju. ( Pod koniec wojny w III Rzeszy tak właśnie było.) Załoga po prostu nie miała skąd wziąć paliwa, bo brakowało go wszędzie... Niemcy pod koniec wojny nie mieli dostępu do złóż ropy, a zmniejszająca się z dnia na dzień powierzchnia kraju, zagarnianego przez Aliantów i Rosjan tylko pogarszała sprawę. |
|
|
BeNeK MaStEr |
Wysłany: Pon 13:16, 29 Paź 2007 Temat postu: |
|
Ale brak paliwa to już raczej błąd załogi czołgu, nieprawdaż?? |
|
|
Maniak |
Wysłany: Pon 15:36, 13 Sie 2007 Temat postu: |
|
Jeszcze dodam, że pełna nazwa Koenigstigera brzmi:
PanzerKampfwagen VI "Tiger" II . Warto też dopowiedzieć, że Koenigstiger był czołgiem z wieloma wadami. Drogi w produkcji ( powstało zaledwie niecałe 500 egzemplarzy ), miał bardzo zawodny silnik i był bardzo ociężały. W Koeningstigerze bardzo wolno obracała się wieża, a jego waga powodowała,że nie mógł przejechać grząskiego terenu. Poza tym panowanie Aliantów w powietrzu pod koniec wojny sprawiało, że wiele Tygrysów było niszczonych z powietrza pzrez myśliwce bombardujące. Podsumowując, był to czołg dobry tylko na realia Frontu Wschodniego, gdzie lotnictwo nie odgrywało tak znacznej roli, a rozległe otwarte przestrzenie pozwalały na wykorzystanie jego wspaniałego działa. Lecz i tam nie mógł się uchronić przed swoimi najgrożniejszymi przeciwnikami - własnymi awariami i notorycznym brakiem paliwa. |
|
|
Drahus |
Wysłany: Wto 16:33, 15 Maj 2007 Temat postu: |
|
Juz poprawiłem
Dzięki że zauważyłeś ten błąd |
|
|
Maniak |
Wysłany: Wto 16:32, 15 Maj 2007 Temat postu: |
|
Drahus!
Popraw sobie w poście:
nie JS-2 tylko IS-2
bo to nie bylo Josif Stalin tylko Ijosif Stalin bo po rosyjsku to znaczy Józef. |
|
|
Drahus |
Wysłany: Pią 17:14, 11 Maj 2007 Temat postu: Czołg Tygrys Królewski |
|
Witam
Przedstawię dane techniczne i inne ważne rzeczy nt. czołgu Tygrys Królewski.
Cechy charakterystyczne:
- Bardzo długa lufa armaty, przechodząca w starannie wyprofilowaną osłonę jarzma, która skutecznie uniemożliwiała zablokowanie wieży przez rykoszetujące pociski.
- Koła jezdne czołgu ustawione w szachownicę, z pozostawionymi dużymi odstępami między nimi.
- Dobrze wyprofilowana wieża i kadłub czołgu, rozwiązanie częściowo wzorowane na kadłubie i wieży radzieckiego T-34. Pochylone płyty zwiększały relatywną grubość pancerza i zwiększały częstotliwość rykoszetownia pocisków.
Dane techniczno-taktyczne:
- Długość: 10 280 mm
- Długość kadłuba: 7260 mm
- Szerokość: 3625 mm (z błotnikami 3755 mm)
- Wysokość: 3090 mm
- Prześwit: 500 mm
- Załoga: 5 ludzi
- Masa bojowa czołgu: 69 800 kg
- Masa podwozia (bez wieży, amunicji i paliwa):52 000 kg
- Masa wieży: 13 500 kg
- Masa samego kadłuba: 27 700 kg
- Silnik: 12-cylindrowy rzędowy (układ V) gaźnikowy chłodzony cieczą Maybach HL 230 P 30 o pojemności 23 095 ccm i mocy 441 kW (600 KM) przy 2600 obrotów lub 515 kW (700 KM) przy 3000 obrotów
- Zapas paliwa: 860 l
- Zużycie paliwa w terenie: 750 l/100 km
- Osiągi: prędkość maksymalna w terenie 15-20 km/h, na drodze 38 km/h; zasięg na drodze - 170 km, w terenie 120 km
- pokonywanie przeszkód: rów-2,5 m, pionowa ściana-0,85 m, nachylenie stoku-35st., bród-1,6 m
- Grubość pancerza: góra przodu kadłuba-150 mm, dół przodu kadłuba-100 mm, boki i tył kadłuba-80 mm, przód wieży-180 mm, boki i tył wieży-80 mm
- Uzbrojenie: armata KwK 43 L/71 kalibru 88 mm, długość lufy z hamulcem wylotowym 6595 mm, zapas amunicji-72 pociski, 2 karabiny maszynowe MG 34 kalibru 7,9 mm i 5100 nabojów
Przeciwnicy ,,Koenigstigera"*:
IS-2
Radziecki czołg IS-2 był najpotężniejszym czołgiem alianckim II wojny światowej. Pojazd był świetnie opancerzony, posiadał także stosunkowo niezawodny silnik. Do wad należały jedynie czteroosobowa załoga i mała liczba przewożonych pocisków-zaledwie 28.
IS-2 dane techniczne:
- Masa całkowita: 46 000 kg
- Długość: 9900 mm
- Szerokość: 3090 mm
- Wysokość: 2730 mm
- Silnik: 12-cylindrowy W-2-JS o mocy 600 KM (447 kW)
- Prędkość: 37 km/h
- Zasięg na drodze: 240 km
- Załoga: 4 osoby
- Uzbrojenie: armata D-25 L/43 122 mm, karabin maszynowy 12,7 mm i karabin maszynowy 7,62 mm
- Grubość pancerza: od 60 do 130 mm
T-34/85:
Czołg T-34/85 był prawdopodobnie najlepszym czołgiem średnim II wojny światowej, jego olbrzymią zaletę stanowiła prostota konstrukcji, z czym wiązała się łatwość budowy i niska awaryjność.
T-34/85 dane techniczne:
- Masa całkowita: 32 000 kg
- Długość: 8150 mm
- Szerokość: 3000 mm
- Wysokość: 2390 mm
- Silnik: wysokoprężny, 12-cylindrowy, chłodzony cieczą W-2-34 o mocy 500 KM (373 kW)
- Prędkość: 50 km/h
- Zasięg na drodze: 300 km
- Załoga 5 osób
- Uzbrojenie: armata ZIS-S53 L/54 85 mm, dwa karabiny maszynowe DT 7,62 mm
- Grubość pancerza: od 18 do 90 mm
Będę pisał jeszcze o innych czołgach (lub o czymś innym).
Mam nadzieję że się Wam spodobało.
Z poważaniem
Drahus
*-Koenigstiger-(niem.) królewski |
|
|